مرکز اطلاع رسانی آرخلو

Welcome to the Arekhloo Information Center | خوش گلدیز

مرکز اطلاع رسانی آرخلو

Welcome to the Arekhloo Information Center | خوش گلدیز

حرفهای شما، راهنمای راه ما

با سلام. از اینکه چند وقتی مطالب وبلاگ را بروز نکردم عذر میخواهم. در این بخش سعی بر آن داریم تا علاوه بر درج تذکرات و دغدغه های شما جواب قانع کننده ای به پرسش های شما بدهیم. لطفا حرفهای نا گفته خود را از طریق شماره 09374639250 و یا ایمیل زیر در میان بگذارید.

همچنین شما می توانید در بخش تماس با ما و یا بخش نظرات دیدگاههای خود را در مورد این وبلاگ و اهداف پیش رو در میان بگذارید.

از اینکه صبورانه مطالب را دنبال میکنید سپاسگذاریم.

داوود نوشته است:

آیا می دانستید آروخلو یکی از شعبه های اصلی ایل شاهسون بغدادی می باشد که به دستور نادر شاه از منطقه بغداد و کرکوک به خراسان و سپس به شیراز و مجددا به قم و ساوه آمدند که هم اکنون شهر جعفریه قم را می توان به طور کلی متعلق به آروخلو ها دانست و باقیمانده های آن در استان فارس هستند البته به طوایف مختلف ایل شاهسون در شیراز یورت می دهند که اسناد آن در کتاب تاریخ شفاهی ایل شاهسون بغدادی موجود است که در سایت نیز با جستجوی می توان ملاحظه نمود و ریشه آن قشقایی نیست.

پاسخ: از اینکه اطلاعات ناب خود را در اختیار ما قرار میدهید متشکریم.


حمید رنجبر در پیامی گفته:

لطفا از عکسهای لری در این وبلاگ استفاده نکنید. ما ترکیم همانطور که لرها از عکسهای ما استفاده نمیکنند ما هم باید غیرت داشته باشیم...ممنون از زحمات بی دریغ شما من از این وبلاگ خیلی خوشم اومد چون من خودم آرخلو هستم. ولی با دیدن عکسهای لری بی اندازه ناراحت شدم. باز هم خواهش میکنم از این عکسها دیگه استفاده نکنید. البته زحمات شما ارزشمند بوده و باشد که اینگونه عکسها از ارزش کار شما کم نکند. با تشکر فراوان

پاسخ: استفاده از عکسهای دیگر قومیتها نه تنها از ارزش کار نمی کاهد بلکه سبب نزدیک تر شدن دلها به یکدیگر میشود. و رسالت این وبلاگ چیزی جز این نیست. ما سر جنگ با کسی نداریم و نخواهیم داشت. همه قومیتها و همه انسانها برای ما ارزش یکسانی دارند و استفاده از اینگونه مطالب یا عکسها میتواند به تنوع محتوا کمک شایانی کند.


علی حسین نوشته است:

سلام حرکت شما مقدمه ای خوب است  ولی این برنامه  فقط در دو نفر مانند فرزندان مرحوم خسرو ایازی ختم نمیشود /شایسته است از بزرگان و قدیمی ها در مورد جسارتهاو پهلوانی های قومت  اطلاعات بگیری ودر صفحات متعدد بنویسی که همگان استفاده کنند/و با سوادی که داری نوشتن خر سواری شایسته شما نیست ونیازی به نوشتن ندارد چون همه ما خر سوار بودهایم.بهر حال خسته نباشی و نام پدر را ذکر نمایید

پاسخ: با سلام. من هم با شما کاملا هم عقیده ام. اما چاره کار چیست من اطلاعات زیادی از تاریخ ایل ندارم و ناچارم از گفته های دیگران و یا از دانسته های خودم بهره ببرم.


کرامت نظری آرخلو درباره وبلاگ پیشنهاداتی را مطرح میکند:

ضمن تشکر از مطالب زیبا و اطلاع رسانی جنابعالی در خصوص تیره آرخلو، ،دو نکته به شرح زیر  پیشنهاد می گردد، از آنجا که قصدم کمک به  ارتقای فرهنگ قشقایی و تیره آرخلو می باشد امیدوارم مایه رنجش خاطر نباشد.   

1- با توجه به اسم وبلاگتان  که بیانگر پایگاه خبری تیره بزرگ آرخلو می باشد و با فرهنگ و گذشته یک قوم ارتباط دارد نیاز به اطلاع رسانی بیشتر ،مطالب جامع تر و کامل تر  ، بیان سرگذشتها،افتخارات، معرفی محدوده کامل جغرافیایی ییلاق و قشلاق و نیز بزرگان این تیره پرافتخار احساس می شود.

2- در قسمت نظرخواهی طوایف،بسیاری از اسامی که بیان فرموده اید، یا وجود خارجی ندارند یا  نام آنها مورد تمسخر قرار گرفته اند که بیان آن در یک وبلاگ با نام شخصی شاید ایرادی نداشته باشد ، اما با توجه به بار شخصیتی نام  وبلاگ که با نام و تاریخ و گذشته  پرنشیب و فراز یک طایفه یا تیره در ارتباط می باشد شایسته نیست! امیدوارم سالم و سرافراز باشید.

پاسخ: نظر شما کاملا درست و بجا میباشد. همواره این ضعف در این وبلاگ وجود دارد و این برمیگردد به نقصانی که در اطلاعات اینجانب می باشد. از آنجایی که کپی مطالب از سایر وبلاگها و سایتها ارزش کاری چندانی ندارد، به ناچار باید زحمات گردآوری مطالب را به تنهایی به دوش کشیم. اما وجود افرادی مانند شما میتواند ما را در ارائه بهتر مطالب یاری رساند.


منتظر پیامهای دلگرم کننده شما هستیم...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد